Kõigis ressursimahukate tootmiste tarneahelatesse jäävates ettevõtetes on vaja üle vaadata oma toote kestlikkus. Seejuures mitte lihtsalt üle vaadata vaid teada, millise keskkonnainfo avalikustamiseks tuleb toote digipassi tegemisel valmis olla. Oluline on teada, et toote digipassi eesmärk on tõendada tooteomaduste vastavust sektorispetsiifilistele kestlikkuse nõuetele ning teha tootega seotud keskkonnainfo kättesaadavaks hällist hauani. See teadmine aitab ka mõista, milliseid kestlikkuse eesmärke tuleks seada mitte organisatsiooni vaid tootearenduse tasemel.
Toote digipassi ligipääsetavuse, turvalisuse ja äriinfo konfidentsiaalsuse standardiprojekt (prEN 18239) annab väga hea ülevaate, millise info avalikustamiseks ühes või teises sektoris valmis peab olema. Toote hällist hauani keskkonnainfo algab kontseptsiooni faasist ning lõpeb olelusringi lõpu faasiga. Olenevalt sektori vajadustest, võib faase omakorda jagada etappideks. Kõik faasid ja etapid on rakendatavad kõigis sektorites. Toote digipassi koostades peab aga avalikustama ainult nende faaside ja etappide keskkonnaandmed, mis meie toote jaoks on olulised. Ehk ainult need, mille osas on olemas EL õigusakt või standard.
Koostasin standardiprojekti prEN 18239 alusel ülevaate keskkonnaomaduste hällist hauani andmevoost ning lisasin igale faasile ja etapile ka selle sisu määrava EL õigusakti või standardi. Nii sain hea ülevaate, millistes sektorites ja milliste reeglite alusel tuleb toote digipassis vajalikku keskkonnainfot hakata ette valmistama. Skeem sai päris keeruline ja kindlasti ei kutsu süvenema. Aga see ei olegi minu eesmärk. Skeem on mõeldud abivahendiks ettevõtjale, keda roheteemade jutuvada on ära tüüdanud.
